Strony

niedziela, 26 września 2010

Rosnący popyt, znaczny wzrost liczby dostarczonych pojazdów i wyraźne zainteresowanie zrównoważonym transportem dają Volvo Trucks podstawy do optymistycznego patrzenia w przyszłość. Oznajmił to Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Truck Corporation - Staffan Jufors podczas swojego wystąpienia na IAA.

- Popyt wraca, produkcja i zyski rosną - komentuje Staffan Jufors.

Po trudnym roku 2009 firma notuje wzrost sprzedaży. Ogółem, w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku Volvo Trucks dostarczyło aż o 47 procent więcej pojazdów, w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. W Europie wzrost ten wyniósł 23 procent, a jego motorem były przede wszystkim Niemcy, kraje skandynawskie i państwa Europy Środkowej.



W ubiegłym roku Volvo Trucks zwiększyło moce produkcyjne i wydajność, jednocześnie opracowując nowe produkty. Jednym z przykładów jest zaprezentowany wiosną pojazd budowlany Volvo FMX, bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Dotychczas tylko w samej Europie złożono 1000 zamówień na ten model. Rozwinęła się również organizacja Volvo Trucks i oferta firmy w obszarze obsługi posprzedażnej.

- Wszystko to powinno wzmocnić konkurencyjność naszych klientów - wyjaśnia Staffan Jufors.
Działania w kierunku zrównoważonego transportu

Długofalowa strategia Volvo Trucks dotycząca rozwoju produktów mocno koncentruje się na proekologicznym transporcie. Na wystawie IAA firma prezentuje m.in. Volvo FM z silnikiem zasilanym mieszanką metanu i oleju napędowego. Pojazd ten zużywa do 40 procent mniej paliwa, w porównaniu do aktualnie dostępnych na rynku samochodów ciężarowych z silnikami gazowymi.

- Zastąpienie oleju napędowego metanem pochodzącym ze źródeł odnawialnych umożliwia zredukowanie emisji dwutlenku węgla o 80 procent - mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

Ale niskie zużycie paliwa i mały wpływ na klimat to nie jedyne zalety tej nowej technologii. Metan często jest znacznie tańszy od oleju napędowego. Ponadto, dzięki zastosowaniu gazu skroplonego (LNG), zbiorniki paliwa w pojeździe zapewniają zasięg wystarczający dla potrzeb nawet transportu długodystansowego. Niemniej jednak, wciąż niedostatecznie rozwinięta infrastruktura dystrybucji metanu stanowi przeszkodę dla upowszechnienia się tego rozwiązania.

W przyszłym roku Volvo Trucks rozpocznie produkcję, na niewielką skalę, samochodów ciężarowych wykorzystujących ten nowy system spalania. Równolegle wyprodukowana zostanie również krótka seria samochodów ciężarowych o dużej ładowności z napędem hybrydowym. Trwają również testy eksploatacyjne pojazdów zasilanych DME, które to paliwo jest obiecującą alternatywą w dłuższej perspektywie.

- Są to ważne kroki w naszym dążeniu do oferowania rozwiązań transportowych trwale przyjaznych dla środowiska, a równocześnie opłacalnych - mówi Claes Nilsson.

2 komentarze:

  1. Ja raczej nie będę jeździła takimi pojazdami ale jestem zdania, że na pewno każdy kierowca powinien wiedzieć co zrobić w przypadku awarii pojazdu. W takiej sytuacji ja zawsze dzwonię po pomoc drogową http://pomoc-drogowa.katowice.pl/ która za każdym razem sprawnie mi pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się składa, że ja również nie przepadam za pojazdami ciężarowymi i szczerze to nawet nigdy nie miałem okazji nim jechać. na pewno bardzo fajną sprawa jest to, że pomoc drogowa https://pomocdrogowa.tychy.pl/ jest potrzebna i ja również nie raz już miałem okazję po nich dzwonić.

    OdpowiedzUsuń