Strony

niedziela, 12 września 2010

Ruchoma podłoga.

Ruchoma podłoga, ten typ naczepy, sprawdza się w transporcie materiałów sypkich.
Używa się ich głównie do przewozu:
- kukurydzy, otrębów, rzepaku i innych produktów rolnych np. pasz
- biomasy, paliw alternatywnych
- śmieci, stłuczki szklanej, trocin
- towaru na paletach





Zbudowana jest z paneli aluminiowych, podnoszonego/składanego/rolowanego na bok dachu i systemu ruchomej podłogi, niektóre wyposażone są także w otwierany bok.

Jest to bardzo uniwersalna naczepa. Możemy nią przewozić towary, do których używamy naczep kurtynowych, burtowych i wywrotek. Towar na paletach możemy ładować i rozładowywać w tradycyjny sposób przez drzwi tylne lub otwierany bok za pomocą paleciaka bądź wózka widłowego lub za pomocą układu ruchomej podłogi. Towary sypkie ładujemy od góry, jak wywrotkę. Do rozładunku używamy w przypadku towaru spaletyzowanego wózków lub, jak w przypadku towarów niespaletyzowanych, systemu ruchomej podłogi. System ruchomej podłogi nie wymaga użycia rampy do załadunków i rozładunków.m

Najpopularniejszym jest systemem ruchomej podłogi jest tzw. system czterofazowy. Ilość klepek na podłodze jest różna i zależna od producenta i przeznaczenia naczepy. Najmniejszą ilość listew jaką widziałem to 12, najwięcej 24. Jest to zawsze wielokrotność liczby 3. Istnieje także system przesuwania listew z szynami do podnoszenia ładunku. Dokładny system działania podłogi opiszę w innym poście.

Spotykanymi producentami systemów ruchomych podłóg są KEITH i CARGO FLOOR.
Prędkość rozładunku, w przypadku KEITH Walking Floor to około 6-7 minut, natomiast KEITH Running Floor to czas rozładunku około 3 minut. To teoria, wszystko zależy od ładunku, ułożenia oraz warunków atmosferycznych itd.

Kubatura naczep z systemami ruchomej podłogi zazwyczaj zawarta jest w przedziale 88-92 m3. Spotyka się na rynku naczepy z innymi kubaturami dochodzącymi nawet do 100 m3. Najmniejsze stosowane kubatury  to 76-80 m3.

Masa tych naczep w przypadku zachodniej produkcji (KNAPEN, STAS, TRAILOR, BENALU) to około 7 300 - 7 500 kg. W przypadku polskich producentów (CMT, WIELTON) masa ta wynosi około 8 800 - 9 600 kg. Masa naczepy uzależniona jest od opcji dodatkowych jak otwierany bok czy aluminiowe nogi podporowe.

7 komentarzy:

  1. Witam. Od czego zależy wydajność takiej naczepy? Tzn długość rozładunku? Znajomy ma podłogi które rozładowują się 1,5h Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie już ciężarówki to jest dość specjalistyczny sprzęt i moim zdaniem musi być obsługiwany przez odpowiedni przeszkoloną osobę. Jak my korzystamy z usług firmy https://transportmaszynpoznan.com/ do transportu maszyn budowlanych, to wiem, że mają tak fachowców w swoim zakresie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Także dla mnie jest to coś nowego i ja w sumie zazwyczaj poruszam się tylko i wyłącznie pojazdem osobowym. Dziś chcę jeszcze powiedzieć, że zawsze można liczyć na pomoc drogową https://pomocdrogowa.tychy.pl/ i takie kwestie są dla mnie niezwykle istotne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wybierając firmę pomocy drogowej, ważne jest, aby kierować się nie tylko ceną, ale również opiniami innych klientów o jakości świadczonych usług. Strona https://pomocdrogowagdynia.pl/ może zawierać recenzje i opinie, które pomagają zrozumieć, jak firma radzi sobie w rzeczywistych sytuacjach. Takie informacje są cenne dla osób, które chcą wybrać firmę z dobrą reputacją i zaufaniem wśród dotychczasowych użytkowników.

    OdpowiedzUsuń